/ Szakertő válaszol / Csak lányoknak / fogamzásgátló
  

fogamzásgátló

ora 2013-04-01 23:47:03
kedves dokornő!
már több mint egy hónapja kezdtem el fogamzásgátló tablettát szedni, mivel egy komoly kapcsolatban vagyok és sokkal kényelmesebb + olcsóbb módszer számunkra, mint az óvszer. abszolút az előírások szerint szedem a tablettát: minden nap ugyanakkor (egy emlékeztető van a telefonomon) és sosem hagyom ki. ám egy ismerősöm éppen most esett teherbe, miközben szintén fogamzásgátló tablettát szedett és elmondása szerint ő is az instrukcióknak megfelelően. ez igaz lehet? vagy csak ő hibázott valamikor? kérem segítsen, hiszen nagyon szeretnék a lehető legbiztonságosabban védekezni nemkívánt terhesség ellen! előre is köszönöm!

Szakértőnk válasza a fogamzásgátló kérdésre

Kedves Levélíró!

100%-ig biztos módszer nincsen, még a petevezeték lekötése után is előfordulhat ritkán teherbeesés. Ha mégis bekövetkezik a terhesség fogamzásgátló tabletta mellett is, ott azért feltételezhető egyéb tényező is a háttérben (pl. egyéni tényezők, egyéb gyógyszer szedése, hányás, hasmenés-tehát amik csökkentik a gyógyszer hatékonyságát). Ez nagyon ritka dolog, tehát nyugtalankodni nem kell.

Üdv:



Dr. Szimuly Bernadett Dr. Szimuly Bernadett
Hirdetések