/ Szakertő válaszol / Csak fiúknak / Aggódom a magasságomat il...
  

Aggódom a magasságomat illetően

ora 2013-02-18 02:21:58
Üdvözletem, remélem ön tud nekem segíteni. Idén januárban lettem 17 éves. Rengeteget töprengek azon, hogy vajon milyen magas leszek, mivel a mostani magasságom a korosztályomhoz képes kicsi. Jómagam 169 cm vagyok és 57 kg. Szeretném elérni a 177-178 cm t. Édesapám 172, édesanyám 161. A gimiben az osztályomon belül én vagyok a legalacsonyabb és legvékonyabb fiú. Édesapám testmagassága ellenére a közeli rokonságában mindenki 190 cm felett van,viszont édesanyám rokonsága alacsonyabb növésű. Én arcra édesanyámra hasonlítok, és attól rettegek, hogy magasságra is. Minden másodlagos nemi jellegem kifejlődött. A testalkatom nem igazán férfias ( széles váll, keskeny csípő), illetve meglepő lehet, de a kézfejem és az ujjaim is kicsik, rövidek, nem tudom mennyire fontos, de a lábméretem 40-es. Mint mondtam nem szélesek a vállaim, sőt majdnem ugyanolyan széles a csípőm mint a vállam. Ebből gondolom, hogy a felsőtestem még nem fejlődött ki,de már ideje lenne. Körülbelül úgy 2 éve nem nőttem egy cm-t sem. Őszintén szólva talptól csípőig normális, de csípőtől felfelé a felsőtestem egy 13-14 éves gyerekéhez hasonlít. Reggel és este fekvőtámaszokat csinálok ( 60-at reggel és ugyanennyit este, emellett még nyújtógyakorlatokat is felső/alsó testre egyaránt) már 1 éve lassan, eredménytelenül. A kérdésem az lenne,hogy mennyivel lehetek magasabb, illetve,hogy a felsőtestem mikor fog kifejlődni vagy miért nem fejlődik ? Előre is nagyon szépek köszönöm a válaszát !

Szakértőnk válasza a Aggódom a magasságomat illetően kérdésre

Kedves Levélíró!

Nyilván nem tudok semmi biztosat sem írni, csak valószínűségkről beszélhetünk. Valószínűleg 1-2 cm-es testmagasságbeli növekedésre számíthatsz, ennél többre nem igazán (az alapján, hogy egy ideje már nem változott a magasságod). Talán érdemes volna másfajta edzést is beiktatnod (olyat, ami az egész tested átmozgatja, növeli az állóképességedet) pl. ússz. De járhatsz futni is, szintén nagyon hasznos. Ne hagyj fel a karhajlításokkal is, esetleg néhány kézi súlyzóval végezhető gyakorlatot is beiktathatsz. Hidd el, a magasság nem minden, és nem is vagy annyira alacsony sem.

Üdv:



Dr. Szimuly Bernadett Dr. Szimuly Bernadett
Hirdetések