/ Szakertő válaszol / Betegségek és fertőzések / Cigaretta okozta mellékha...
  

Cigaretta okozta mellékhatás ...?

ora 2015-01-27 20:03:31
A barátnőm 13 éves és néha szokott cigizni. Mostanában egyre sűrűbben szokott rágyújtani. Eddig soha nem volt rosszul cigizés után , de az egyik nap véreset hányt. Azt mondta ,hogy mielőtt hányt volna fájt a nyelve , és amikor cigizett akkoris rosszul volt a szagától. Másnap ismét hányt , de akkor már nem véreset. Az osztálytársaim nagy része cigizik , és kérdezősködtem tölük ,hogy mitől lehet ez. Azt mondták ,hogy TBC vagy gyomorfekély. Ám a neten azt írták az egyik oldalon ,hogy a hányinger és a hányás "normális" dolog az elején és majd elmúlik. Tehát most nem tudom ,hogy mi a helyzet.

Szakértőnk válasza a Cigaretta okozta mellékhatás ...? kérdésre

Kedves Kérdező!

A hányinger,hányás lehet a cigarettától, ez ugyanis a nikotin hatása. A véres hányadék már figyelmeztető jel lehet, ha gyakran hány, lehet, hogy nyelőcső felmaródás miatt volt véres, de lehet pl gyomorfekélytől is. Azt javaslom beszélje le a barátnőjét a cigiről, ha a véres hányás ismétlődik mindenképpen forduljon orvoshoz. TBC nem okoz véres hányást, inkább véres köpetet, de azt is elég ritkán, ebben az esetben ettől nem kell tartania.



Dr. Földi Ildikó - szakértő Dr. Földi Ildikó - szakértő
Hirdetések