/ Szakertő válaszol / Betegségek és fertőzések / Hasmenés és fogamzásgátló
  

Hasmenés és fogamzásgátló

ora 2012-12-23 20:38:14
Kedves Doktornő!
Több mint 2 évig szedtem a Jangee fogamzásgátlót (3 mg/0,02 mg), azonban 2 hónappal ez előtt abba hagytam a szedését.
Pár hétig a gyomrommal valami gond volt és azóta ha kávét iszok, azonnal hasmenéssel futhatok a WC-re. Ezért is hagytam fel a fogamzásgátló szedésével, mert olvastam a betegtájékoztatón, hogy a rendszeres hasmenés csökkenti a gyógyszer hatását.
Azonban amióta abbahagytam, az arcom rettenetesen tele lett pattanásokkal, fájnak is. És nem csak az arcomon, de még a mellem környékén is megjelentek. Így újra szeretném kezdeni a szedését.
Kérdésem az lenne, ha elkezdem újra a tabletta szedését, de mellette iszok kávét / tejeskávét úgy, hogy max. napi 1 pohárral iszom, akkor az így fellépő kisebb mértékű hasmenés mennyire csökkenti a fogamzásgátló hatását?
Mindenképp szeretném ezt tudni, mert nem olcsó ez a gyógyszer sem, viszont 20 évesen párommal még nem tudnánk egy kisbabának stabil hátteret nyújtani, szüleimre pedig nem szeretném ezt a felelősséget áthárítani és csak a főiskolával foglalkozni.
Válaszát előre is köszönöm!
Ági

Szakértőnk válasza a Hasmenés és fogamzásgátló kérdésre

Kedves Ági!

Nyugodtan kezdd újra tabletta szedését. Azt javaslom, hogy menj utána a hasmenéses problémának. Összefügg tejtermékekkel a hasmenés? (Előfordulhat gyomor-bél rendszeri fertőzés után kialakult másodlagos tejcukor érzékenység.) Mással összefügg-e (kávén kívül)? Javaslom probiotikum szedését (patikában tudnak tanácsot adni, vény nélkül kaphatók), és igyekezz kiiktatni az étrdendeeből egyelőre a hasmenéssel összefüggésbe hozható élelmiszereket. Ha ez nem oldja meg a problémát, fordulj a háziorvosodhoz, további kivizsgálásra lesz szüskég. Érdemes lenne a tabletta szedését olyan időpontra tenni, amikor nem jellemző a hasmenés.

Üdv:



Dr. Szimuly Bernadett Dr. Szimuly Bernadett
Hirdetések