allergiás tünetek

ora 2012-06-23 12:23:08
jó napot!
kiütések jöttek ki rajtam. fentről lefelé kezdődött. először a szemem dagadt be, aztán szépen lefelé nagy foltokban jöttek elő...borzasztóan viszket. voltam orvosnál, a doki metypredet meg fenistil allergia kapszulát írt fel. a metypredet úgy kell szednem, hogy első 3 nap 2-2 szem, utána folyamatosan csökkenteni...esténként meg a fenistil kapszula...
először viszont félreértettem, amit az orvos mondott, csak 3 napig szedtem a gyógyszert...visszamentem, mérges volt, mert hogy nem szabad csak így abbahagyni ezt a gyógyszert - amúgy tündéri doki, sose volt még rám mérges - mert akut izét okoz vagy mi fene...
viszont fehérjét se ehetek egy hétig. miért nem ehetek fehérjét? amúgy is vega vagyok, teljesen kikészít a fehérjementes kajálás...
sajnos nem tudják mire vagyok allergiás. amikor 5 éves voltam kórházba kerültem emiatt, akkor jött ki először meg eddig utoljára, akkor szteroid injekciókat kaptam, mert úgy feldagadtam, hogy nem kaptam levegőt...most meg megint...
a doki azt mondta, hogy lehet hogy tizenévente túltelítődik a szervezetem valami miatt. de mi lehet az, amit nem tudnak megtalálni? miért nem tudják kivizsgálni jobban? már annyi mindent tudnak az orvosok, még rákot is tudnak gyógyítani, ilyen kis piti dolgot miért nem tudnak kitalálni?
nagyon zavar. így is elég bajom van.
allergiás tünetek pszichésen kijöhetnek? mert már egy rakat pszichés tünetem van, ezért kérdem, hogy ezt is hozzácsaphatom a kilóméteres listámhoz? mert ha szervi okot nem találtak, akkor az annak minősül, nem? egyre jobban kezdek elkeseredni, hogy ennyi minden bajom van...és azt sem lehet mondani, hogy nem foglalkozom magammal. van terapeutám. sportolok, aktív vagyok, szerzek új barátokat, ismerkedek. mit csinálok akkor rosszul?
köszönöm a választ!
üdv
Barbara

Szakértőnk válasza a allergiás tünetek kérdésre

Kedves Barbara!

A szteroid szedését valóban nem szabad hirtelen abbahagyni, ebben teljesen igaza volt az orvosodnak. Nyilván voltál allergiológiai vizsgálaton, ezek szerint ez nem zárult értékelhető eredménnyel. Sajnos az esetek egy részében nem derül ki sohasem, még a leggondosabb kivizsgálás és odafigyelés mellett sem, hogy mi okozta a panaszokat. Én nem gondolnám, hogy semmilyen fehérjét nem fogyaszthatsz, azoktól kell tartózkodni, amelyek esetleg felelősek lehetnek a tünetekért (tojás, szója stb.). Nem hiszek abban, hogy allergiás reakció kialakulhat idegi alapon. Ezt valamilyen (külső vagy belső) ok váltja ki, ezt kell keresni.

Minden jót:



Dr. Szimuly Bernadett Dr. Szimuly Bernadett
Hirdetések