/ TEST / Hogyan gondoskodjunk a bő...
  2020-11-11

Hogyan gondoskodjunk a bőrünkről idén?

A 2020-as év nagy kihívásokkal van teli, főleg márciustól, a koronavírus járvány kezdetétől, Magyarországon is. Ez megváltozott életkörülményekhez, napi rutinhoz vezet, amely a bőrünkre is kihatással lehet. Jelenleg könnyen lehet, hogy a bőrünk védelme még fontosabb, mint a közelmúltban volt. Tekintsünk át néhány terméket, amely segíthet ebben. (x)

Megfelelő hidratálás

Ez a módszer is segíthet a bőr egészségét fenntartani, megőrizni. Ideális olyan készítményekkel dolgozni, amelyek UV szűrőt is tartalmaznak és szokásos tevékenységeink során megvédik bőrünket. Napozáshoz természetesen ennél többre, speciális naptejre van szükség. Ne feledjük, nem csak nyáron süthet a nap: egy téli síelés vagy snowboardozás során is szükség lehet naptejre, ha tűz a nap! A „szagos”, parfümös készítmények megviselhetik a bőrt. Ne feledkezzünk el a rendszeres, állandó hidratációról!

CBD vagy kenderolaj

Ez az olaj kevéssé ismert ma hazánkban, neve alapján könnyen össze lehetne téveszteni a marihuánával, azonban a CBD olaj nem tartalmaz pszichedelikus hatású anyagot. A Cibdol nevű svájci cég https://www.cbdcibdol.hu/ nevű weboldalán 100%-ban természetes CBD található, amelyek első osztályú európai kenderből készülnek. Az olajokat megbízható svájci laboratóriumokban készítik el, a termékek pedig tesztelve és elemezve vannak. CBD olaj mellett elérhetők CBD kapszulák a Cibdolból is.

Ágyban

Vitaminok

Manapság sokat hallunk a D-vitaminról, amely sokat segíthet akár a koronavírus ellen is. Ez bőrünkre is jó hatással van: ennek egészségéért sokat tesz és általános immundrendszerünket is erősíti. Vajban, tojásban, halfélékben, csirkemájban található sok D-vitamin. Az öregedéstől bőrünket leginkább a béta-karotin óvja meg. Ezt olyan gyümölcsökben és zöldségekben találhatjuk meg, mint a barack, cékla és sárgarépa. A C-vitamin szintén segít megőrizni bőrünk üdeségét. Ezt almában, brokkoliban, paradicsomban, paprikában, brokkoliban, salátákban, citrusfélékben találjuk. Az E-vitamin szintén öregedés gátló és csökkenti a ráncok kialakulását is. Ezt tojásban, májban, húsfélékben, gabonacsírákban, mogyoróban, mandulában, és különböző olajokban (olíva-, napraforgó-, tökmag, stb.) találjuk.

Ne felejtsük el a folyadék bevitelét a szervezetbe!

Néhol az egészség és a betegség közötti határvonal apróságokon múlik: például azon, hogy elfelejtünk inni! Bár a tökéletes mennyiség rengeteg faktortól függ, mint a korunk, testsúlyunk, testhőmérsékletünk, egészségi állapotunk, stb. Nyáron naponta akár 2,5 liter folyadékbevitelre is szükség lehet (fizikai munka, sportolás során jóval többre is!), de a többi évszakban sem feledkezzünk el a helyes ivókúráról!

Párologtatók

A fűtés (bármilyen fűtőrendszerről is beszélünk) a levegő melegítése közben nem csak azt szárítja, hanem bőrünket is. Ezt megpróbálhatjuk „manuálisan” befolyásolni: vagyis egy bögre vizet tenni a fűtőtest tetejére, vagy egy nagy lepedőt kiteszünk száradni a lakás közepére, de profibb megoldás az elektromos párologtató. Ezekkel pontosan be tudjuk állítani, hogy milyen nedvességtartalmat szeretnénk. Itt arra kell mindenképp figyelni, hogy olyat válasszunk, amelyik hűvös.