/ TEST / Étrend és életmód a női e...
  2016-03-08

Étrend és életmód a női egészségért

A nők sokszor egész másképp reagálnak az őket érő ingerekre, ezért az egészségük megőrzéséhez is különleges lépésekre van szükség. Íme, néhány tanács, amit minden nőnek érdemes megfogadni!

- hirdetések -

Az életmód alappillérei

Az optimális életmódnak négy olyan alappillére van, amelyek már önmagukban is döntőnek bizonyultak a hosszabb, egészségesebb élet elérésének szempontjából. Ezek a dohányzás mellőzése, a heti legalább 150 perces fizikai aktivitás, az egészséges testsúly megőrzése (ami a testtömegindexszel számítva a 18,5-25 közé esik), továbbá a megfelelő táplálkozás (pl. mediterrán étrend szerint).

Ez egy főként zöldségeket, gyümölcsöket, olajos magvakat, halakat, egyszeresen telített zsírokat, kevés húst tartalmazó étrend, amely korlátozott alkoholbevitellel jár. Miután összehasonlították a legegészségesebben élő nők adatait a legkevésbé egészségesen élőkkel, a tudósok arra jutottak, hogy az utóbbiaknak megnégyszereződött a halálozási rizikója. A férfiaknak ugyanakkor kevesebb, 2,5-szer nagyobb volt az esélye a végzetes kimenetelű betegségre, ha nem a négy faktor szerinti életmódot folytatták.női életmód

Mára bizonyított tény, hogy az egészséges, megfelelően kialakított életmóddal nem csak megelőzni, de gyógyítani is lehet a már kialakult betegségeket. Az elkapkodott edzések és kampányszerű fogyókúrák előtt, fontos lenne tájékozódni az általános állapotról.

Az életmódváltáson alapuló orvoslás éppen azt a célt szolgálja, hogy akár örökletes hajlam, alapbetegségek, akár kevésbé jó fizikai állapot esetén alapos felmérés és tesztek után mindenki kialakíthassa a számára legoptimálisabb és biztonságos életmódot, mozgás- és étkezési programmal kiegészítve.

Étkezési alapelvek nőknek

A hölgyek táplálkozásában a fő szabály az, hogy a félkész-, kész-, tartósított- és más műételek helyett minél inkább a rostban gazdag zöldség, gyümölcs és gabona legyenek az étrend alapjai. Ezek amellett, hogy segítik az emésztést, szinte kimossák a salakanyagokat a szervezetből, így hatékonyabbá válik a természetes méregtelenítés.

Napi 10 dkg tejtermék vagy 1-2 deci tej feltölti a kalciumraktárakat, ami a nők szervezetének kiemelten fontos, például a későbbi csontritkulás megelőzésének tekintetében. Ami a fehérjéket illeti, napi 15-20 dkg hús és 10 dkg hal fogyasztása ajánlott – persze ez hetente összeadódhat. – ismerteti dr. Bakanek György, táplálék-kiegészítési specialista. 

(Oxygen Medical)