/ TÁPLÁLKOZÁS / Újabb 6 módszer a hatékon...
  2014-04-12

Újabb 6 módszer a hatékony zsírégetésért

Hogyan szabadulj meg azoktól a borzasztó, idegesítő zsírpárnáktól? A KamaszPanasz 6 újabb nagyszerű és hatékony tippet gyűjtött össze neked, melyek segítségével mindez gyerekjáték lesz!

- hirdetések -

1. Mozogj!

Az, hogy ülsz vagy állsz-e házimunka közben, meglátszik a csípődön! Ha több mint négy órán keresztül nem mozogsz, az az enzim, amely a zsír és a koleszterin-anyagcseréért felelős, szinte megszűnik működni. Hogy ezt az enzimet aktivizáld, egyszerűen csak sétálgass. Például az iskoláig, barátnőd házáig. Mozogj, bébi, mozogj!

2. Vegyél magadhoz több D-vitamint!Tippek a zsírégetésért

Egy 2010-es kutatás során rájöttek, hogy ha több D-vitamint (és tejtermékekből származó kalciumot) juttatunk be szervezetünkbe, az növelheti annak esélyét, hogy többet fogyjunk diétázás során. Egy 2006-os tanulmányból kiderült, hogy a D-vitamin segít megakadályozni a hízást, ami leggyakrabban a középkorú nők problémája. A kutatásban 36 282 klimax utáni nő vett részt, és a feladatuk az volt, hogy meghatározott mennyiségű D-vitamint és 1000 mg kalciumot juttassanak be szervezetükbe valamilyen táplálék-kiegészítő vagy placebo által naponta. 3 év múlva azok, akik kiegészítő formájában vették magukhoz a kalciumot a kutatás előtt 11 %-kal kevesebb esélyük volt a hízásra (azokkal ellentétben, akik a placebot kapták). Szóval a D-vitamin, a napfény és a kalciumbevitel fontos tényezői az egészséged megtartásának. Remek hír azoknak, akik imádják a napot!

3. Egyél chilit!

Rájöttek, hogy a chili felpezsdíti a szimpatikus idegrendszer működését, amely a küzd-vagy-fuss, vagy más néven a vészreakcióért felelős. A chili 23 %-kal gyorsítja az anyagcserét. Igazán nem rossz eredmény, hogy azt eszed, amit még szeretsz is.

4. Fogyassz rostot!

Az anyagcseréről
Ismerősek a következő mondatok? Már attól is hízom, ha ránézek az ételre, mivel lassú az anyagcserém. Más annyit ehet, amennyit csak akar, mert gyors az anyagcseréje. Bizony, a fogyás körül keringő tévhitek közül az anyagcsere (metabolizmus) viszi a pálmát.

Mit is jelent az anyagcsere?

Kutatók rájöttek, hogy néhány rost képest akár 30 %-kal több zsírt elégetni. Számos tudományos kutatás és egészségügyi szakértő tanácsai szerint ha egészséges akarsz maradni és közben fogyni szeretnél, nagy mennyiségű rostot kell enned. Ezt a fajta szénhidrátot az emberi szervezet nem képes megemészteni. Ez az anyag főleg növényi eredetű táplálékokban található, például különböző gabonafélékben, hüvelyesekben, gyümölcsökben és zöldségekben, leginkább a növényi sejtek falában.

5. Egyél vastartalmú dolgokat!

A vas rendkívül fontos, mivel segít a vörös vértestek képződésében és egyik alapösszetevője a hemoglobinnak, ami a vér színét biztosítja, valamint szállítja az oxigént a testen belül a sejtekbe. Ha kevés mennyiségű vasat viszünk be, akkor csökkenni fog a hemoglobin-szint is, aminek következtében nem jut elég oxigén a sejtekbe, emiatt pedig vas okozta vérszegénység alakulhat ki. A jellemző tünetek, amiket tapasztalhatsz, például a nagy fáradékonyság, kimerültség, légszomj kis erőfeszítés hatására, szédülés vagy nagyon világos arcbőr. A vas nagyon fontos az oxigénszállítás szempontjából, valamint abból, hogy az izmaid tudjanak zsírt égetni. Ha nem töltöd fel újra a raktáraidat, annak kockázatával játszol, hogy nagyon kevés energiád lesz és lelassul az anyagcseréd. A kagyló, a sovány hús, a bab, a vitaminban gazdag gabonafélék és a spenót nagyszerű források.

6. Igyál elég folyadékot!

Ne forgasd a szemed! Az ital, ami segíthet csökkenteni a testedben lévő zsír mennyiségét, folyamatosan körülötted van. A Föld kétharmadát borítja be. Ha helyesen étkezel, és a számodra megfelelő intenzitással, gyakorisággal és rendszerességgel mozogsz, de itt-ott van egy kis felesleged, valószínűleg csak annyi a probléma, hogy nem iszol elég vizet. Igyál meg két pohár vizet reggeli, ebéd és vacsora előtt és csökkentsd egy kicsit az adagjaidat. Ez segíthet fogyni, ha legalább egy évig folytatod. Egy egészségügyi intézmény javaslata szerint a férfiak és a nők próbáljanak 3,7 és 2,7 liter közötti folyadékmennyiséget meginni naponta, beleértve az ételekben és más italokban található mennyiséget is.

(H.I. - cikipedia.com)

  Kapcsolódó cikkek