/ TÁPLÁLKOZÁS / A nassolási vágy legyőzhe...
  2015-06-04

A nassolási vágy legyőzhető

Sokan a napi három főétkezés között éhségüket nassolással, édességekkel csillapítják, ahelyett, hogy egészséges ételeket tartalmazó tízórait és uzsonnát fogyasztanának.

A napközbeni nem tervezett étkezéseket szokás nassolásnak nevezni. Ilyenkor általában magas kalóriatartalmú és hasznos összetevőket kis arányban tartalmazó élelmiszereket fogyasztunk. Tudatosan vásároljuk őket, még akkor is, ha már a vásárlás pillanatában tudjuk, hogy nem cselekszünk helyesen. Túlsúllyal küzdő emberek fogyókúrájának sikertelensége hátterében gyakran áll ez a káros szokás.

- hirdetések -

A napi szükséges kalóriamennyiség mellett, ami a főétkezésekkel meg is történik, jelentős plusz és nem számított, üres kalóriákra teszünk szert. Az ilyen gyorsan jött extra kalóriák miatt jelentkezik az emberek többségénél a túlsúly problémája.

Számos ok bújhat meg a nassolás mögött

Stresszhelyzetek esetén szinte reflexszerűen nyúlunk valamilyen rágcsálnivalóért, hiszen maga a rágás megnyugtató dolog. Számos mindennapi tevékenységhez is társulhat az evés, ami a rossz szokásoknak köszönhetően az évek során válik szerves részévé. Ilyen például a tévénézés, az olvasás, a sportesemények. Bizonyos helyzetekben sokszor pótcselekvésként, unalmában nassol az ember.

Ismert dolog, hogy a nassoláskor fogyasztott élelmiszerek íze általában eléggé intenzív, ízletes. A mesterséges ízfokozóknak köszönhetően szinte függőség kialakítására képesek. Mindenki érezte már úgy, hogy egy bizonyos íz érzése miatt mindenképpen egy bizonyos terméket akart fogyasztani. Sajnos a mai trendek népszerű termékei nem válhatnak az egészséges életmód és táplálkozás részévé.

Mindenkiben alakult már ki bűntudat ilyen termék fogyasztását követően, hiszen nagyon jól tudjuk, hogy az egészséges táplálkozás milyen fontos szerepet tölt be az egészségünk megőrzésében, a kialakult betegségek kezelésében, vagy épp a megelőzésükben.

Mit tud tenni az ember, ha hirtelen rátör a nassolás vágya?

Amennyiben az érzés csak egy kis rágás iránti vágy, akkor az evés vágyának csökkentése a cél, lehetőleg zöldségekkel és gyümölcs fogyasztásával csillapítsuk. Ha a cél a megfelelő energia- és kalóriabevitel, ne a mesterséges ízfokozókkal telített élelmiszereket keressük, hanem a rostban és vitaminban gazdag, természetes ízeket, élelmiszereket.

Ha elkészítésük több időt is vesz igénybe, mint leemelni valamit a konyhai polcról, az egészségünk miatt biztosan megéri.

(WEBBeteg)