/ TÁPLÁLKOZÁS / Mit kellene inni edzés el...
  2010-01-21

Mit kellene inni edzés előtt és után?

Egy edzés után kiszáradtan, egyszerűen rá lehet venni bárkit arra, hogy energiaitalokkal hidratálja magát, bár ez egyáltalán nem helyes. Tény, hogy a víz a leghatásosabb folyadék, hogyha hidratálni és szomjat oltani szeretnél.

A tested nagy része víz, ez felel rengeteg kémiai reakcióért, illetve a megfelelő testhőmérsékletért. Egy óra edzés alatt nagyon sok vizet veszíthetsz, ami rövid úton dehidratációhoz vezet ha nem pótlod az elvesztett mennyiséget.

- hirdetések -

 

Pár tipp az egészséges hidratációhoz

•    Fogyassz legalább fél liter vizet abban a 2-3 órában, ami az edzés előtt telik el!
•    Fogyassz legalább 3 dl vizet a bemelegítés alatt!
•    Minden 10-20 percben igyál, 2-3 dl vizet!
•    Miután befejezted az edzésedet, igyál meg ismét 3 dl vizet, méghozzá fél órán belül!
•    Válaszd a hideg vizet, mert ez kevésbé okoz telítettségérzetet, mint a meleg víz.
•    Kerüld a koffein- és alkohol-tartalmú italokat!
•    A hidratáció legyen a napi rutinod része!

Ha a sportod nagyobb állóképességet kíván, válassz olyan sportitalt, ami sókat is tartalmaz – ez a verejték által szervezetedből kijutott anyagokat is pótolja. Ma már több olyan alacsony tartalmú, finom ízű energiaitallal is találkozhatsz, amelyeket épp ezért dobtak piacra. Ha esetleg nem ízlene, vízzel is hígíthatod.

A lényeg, hogy hallgass a testedre és hidratáld, amikor csak kell. A szomjúság önmagában nem jelzi hogy mennyire kell hidratálni a testedet, hiszen kis mennyiségű folyadéktól is gyorsan elmúlik.

Egyszerűen rájöhetsz, hogy mennyire vagy hidratálva, hogyha megnézed a vizeleted színét -  ha sötét sárga, akkor mindenképpen innod kéne, hiszen a hidratált testből távozó vizelet szinte átlátszó (bár figyelembe kell venni a vitaminokat, táplálékkiegészítőket, amelyek befolyásolhatják a színét).

Maradj hidratált, jó szórakozást, és jó edzést kívánunk!

(Gy.A)

(forrás: goaskalice.com)

 

  Kapcsolódó cikkek