/ MOZGÁS / Foci VB = Elhízás?
  2010-06-28

Foci VB = Elhízás?

A legújabb kutatások szerint a futball világbajnokság az egyik legegészségtelenebb sportesemény – legalábbis, ami a szurkolókra vonatkozó hatását illeti.

- hirdetések -

Az alkoholmentes sem light

Angol kutatók által végzett tanulmány szerint az ilyenkor jellemző, TV előtti kiegyensúlyozatlan étkezés mellett a túlzott alkoholfogyasztás is veszélyt jelent. A felmérés szerint minden tizedik szurkoló napi 20 doboz sört iszik meg a VB alatt. Ez azért is veszélyes, mert az  alkoholról köztudott, hogy „üres” kalóriának számít, mivel noha nem tartalmaz zsírt, tele van szénhidráttal. Ráadásul az alkoholmentes sör kalóriatartalma is megegyezik az alkoholos sör kalóriatartalmával (kb. 148 kalória/ fél liter). A light változatok is általában 99 kalóriát tartalmaznak. Még ennél is több kalóriát visznek a szervezetükbe akik édes fehérbort (226 kalória/pohár) vagy tömény szeszes italt fogyasztanak. Ily módon a foci vb egy hónapja alatt jó pár kilogrammot felszedhet aki nem vigyáz.

Vegyél példát kedvenceidről!

A kutatást a Loughborough Egyetem sport és táplálkozástani professzora, Ron Maughan vezetésével végezték, aki elmondta, hogy a világbajnokság alatt egészségügyi és táplálkozási szempontból hajlamosak vagyunk túlzásba esni. Minden hetedik rajongó tíz pizzát eszik a verseny folyamán, ehhez pedig hozzá kell számítani még a chips, csokoládé, keksz, pattogatott kukorica és egyéb nassolnivalók fogyasztását is.  Ő azt javasolja a szurkolóknak, hogy vegyenek példát kedvenceikről, éljenek a VB alatt is aktív életmódot és figyeljenek oda arra, hogy mit esznek.

Egészségtelen szponzorok

Egyesek szerint ahhoz, hogy az ilyen jellegű tanulmányok eddig süket fülekre találtak, az is hozzájárul, hogy a legjelentősebb sportesemények fő szponzorai az olyan egészségtelen termékek előállítói, mint a Coca Cola, McDonalds és a Budweiser. Amíg az elhízásokért felelős gyorsételek egyik legnagyobb cégcsoportjának reklámját látják folyamatosan a szurkolók, addig nehéz egészséges étkezésre buzdítani őket. Hiszen ha ezeknek a reklámoknak nem lenne hatása a nézőkre, ezek a cégek nem fizetnének dollármilliókat a megjelenésért.

Egyre többen hangoztatják, hogy ha a világbajnokság szervezői igazán felelősségteljesen használnák ki a rendezvény adta lehetőségeket, akkor a szünetekben az egészséges táplálkozás és testmozgás fontosságára hívnák fel a figyelmet, ahelyett, hogy alkoholt, szénsavas üdítőt és gyorsételt reklámoznának a fotelből TV-t néző emberek milliói számára.

(WEBBeteg)