/ DROG, CIGI, ALKOHOL / Másnapossági mítoszok
  2017-09-02

Másnapossági mítoszok

Cikkünkből megtudhatod, hogy vajon valóban csak a nagyivók lesznek-e másnaposak, és hogy a valóban a bor-e a legjobb választás, ha el szeretnéd kerülni a másnaposságot. Most lerántjuk a leplet a mítoszokról, olvass csak tovább!

- hirdetések -

Mítosz: A másnaposság nem nagy dolog

Tény: A másnaposság a test természetes reakciója, amivel kimutatja, hogy túl sok alkohollal mérgezted. A nagy ivászatok szinte bombázzák a központi idegrendszert. Ezért másnap az agyban kémiai folyamatok indulnak el – kezdve a fejfájástól a szédülésen át a hányingerig – és teljesen dehidratálódhatsz. Ez az ára az esti „alkohol-túladagolásoknak” – lüktető fejfájás, fáradtság, kiszáradt száj, émelygő gyomor és legyengült immunrendszer.

Mítosz: A másnaposságra nem hat a nemed

Tény: Legyél óvatos, ha a csajos este ingyen italait élvezed. Ugyanolyan italok más hatással vannak a nőkre és a férfiakra. A nők általában kisebb mennyiségtől is hamarabb kerülnek az alkohol hatása alá, mint a férfiak. A tudósok megtalálták ennek az okát is – a férfiak testében több víz található, ami segít hígítani az általuk fogyasztott alkoholt. Ezért van, hogy a nőknek a véráramukban arányában több alkohol halmozódik fel.

Mítosz: Csak a nagyivók lesznek másnaposok

Tény: Bár igaz, hogy a mértéktelen ivászatok felgyorsítják a folyamatokat, mindig az összhatás a lényeges. Ha sokat iszol, de utána vizet vagy alkoholmentes italokat fogyasztasz, hidratálod a testedet, sokkal kevésbé leszel másnapos, mint ha bedobtál volna pár tömény italt és nem hidratáltad volna magadat utána.

Mítosz: A bor a legjobb választás, hogyha el akarod kerülni a másnaposságot

Tény: A vörösbor tanninokat tartalmaz, ami gyötrő fejfájást okozhat bizonyos embereknél – persze a likőrök, whiskyk sokkal súlyosabb másnaposságot okozhatnak. Ha szeretnéd magadat megkímélni ettől, válassz sört vagy tiszta folyadékokat, mint a vodka vagy a gin.

Mítosz: A diétás koktélok biztonságosak

Tény: A diétás italok segíthetnek neked a kalóriák számolásában, de nem kímélnek meg a másnaposságtól. Egyes kutatások szerint viszont a gyümölcsök, gyümölcslevek, vagy más cukortartalmú folyadékok is csökkenthetik a másnaposság intenzitását.

Mítosz: A sör előtt a likőr segít neked 

Tény: Az összesen megivott alkohol-mennyiség számít, nem pedig az, hogy milyen sorrendben fogyasztod azokat. Persze, ha iszol pár tömény italt és az este hátralevő részében sörre váltasz, akkor kevésbé leszel másnapos, mintha sörről váltanál tömény italokra. Persze túl sok tömény italtól mindenképpen spicces lehetsz, bármivel is kezdtél.

Forrás: www.webmd.com

(Gy.A.)