/ Blogok / TÁPLÁLKOZÁS / *Egészséges étrend ~ *

*Egészséges étrend ~ *

Ebben a blogban szeretnek nektek leirni az egeszseges etrendet. ;)

brigicike15 2010.06.21. - 10:30 1745 látogatás 1 bejegyzés
Új bejegyzés létrehozásához jelentkezz be!

Etrend ~`~`` :>`

2010-06-21 10:35:25
Ha hiszed ha nem konnyeben viseled majd a tinikor okozta kellemetlensegeket ha dietazol. Nem csupan erosebbnek es energigusabbnak fogod magad erezni , hanem a hajad es a kormeid is szebbek lesznek. Ezen kivul majd nagyobb eselyed lesz arra , hogy nem hizol el es , hogy meg is tartod a sulyod.

Etelcsoportok

Tobbfele kulonbozo etelt kel enned , hogy minden olyan tapanyagot megkapj amire szukseged van . A dietetikusok 5 etelcsoportot kulonboztetnek meg:

1. Kenyer,burgonya,rizs,teszta es gabonafelek

Kemenyitot tartalmazo szenhidratok , ezekbol sokat kell enned , hogy legyen energiad.

2. Gyumolcsok es zoldsegek (friss , fagysztott vagy konzerv)

Legalabb 5-szor egyel egy nap Nelkulozhetetlen vitaminokat es asvanyokat tartalmaznak , valamint rostokat amik megvedenek kulonfele betegsegektol ( a burgonya nem tartozik ide de a bab es a lencse igen) .

3.Hus,hal,tojas,csonthelyasok,bab es lencse

Ezeket csak mertekkel fogyaszt. Proteinekben gazdagok ami segit a novekedesben.

4. Tej,sajt.joghurt

Mertekkel fogyazd. Kalcium van bennuk ami segit , hogy erossek legyenek a fogaid es a csontjaid.

5. Zsirt es cukort tartalmazo etelek

Ne egyel tul sokat beloluk. Ilyenek pl. a tejes turmixok , a jegkerm es a sutemenyek.


Mennyit egyek?

Tinikorban annyira gyorsan fejlodsz, hogy annyi taplalekra van szukseged , mint egy felnott nonek. Az ehsegerzett legjobb mutatoja annak , hogy mennyit kell enned -egyel akkor mikor ehes vagy , de ha mar tele vagy , ne tomd magad tovabb. Es ha folszedsz par kilot ne ess ketsegbe! Ahogy nosz , ujra vekonyabnak fogsz majd tunni!

Meg par szo az evesrol

Reggeli

Ne hagyd ki a reggelit. A tested akkor is hasznal el energiat amikor elalszol es ezt reggel potolnod kell. Egy egezseges reggeli utan nem erzed magad gyengednek es tunyanak, erositi a koncentralokepessegeidet , es ugy altalaban jobban fogod erezni magad tole.

Az etel es a fogak

Olyan 13 eves korodra mar felnott fogaid lesznek. Azaz ezeknek mar egesz evben ki kell tartaniuk. Ha etelmaradekok maradnak a fogaidon , vegul kilyukadnak. Naponta ketszer alaposan fogat kell mosnod , kulonosen mikor lefekszel. Felfele es lefele es dorzsold a fogkefevel , hogy a fogak kozott levo lepedeket is eltavolitsd es tanuld meg hogyan kell hasznalni a fogselymet. Ha fogszabalyzot hordassz , akkor kovesd a fogorvosod utasitasat -a cukrot tartalmazo etelek es italok minden fognak artanak , de ketszer olyan gyorsan romboljak a fogszabalyzos fogsort.

Keszetelek, vagy frissen keszitet etelek?

A legtobb elore gyartott etelben a gyartas soran valamilyen mertekben megvaltoztatjak az etel minoseget. Az eljaras soran bizonyos tapagyagok elveszhetnek az etelbol es olyan anyagokat adhatnak hozza mint pl. a mesterseges szinezekek vagy edesitoszerek. A kutatok egy resze szerint ezek az anyagok betegsegeket okozhatnak es dietetikusok altalaban azt ajanljak , hogy minel frisseb es "termeszeteseb" eteleket fgyasszunk.



Gyorskaja

A gyorsetelelekben aligha talalhatunk jo es hasznos dolgokat. Altalaban sok cukrot , zsirt, es sot tartalmazznak es ezek gyakran bizony hizlalo etelek. Ilyenek pl. a cukros uditok az edessegek a nyalokak es a bulti kekszek es sutemenyek a sos ragcsalnivalok mint pl. a chips. Nehez teljes mertekben kiiktatni oket az eletunkbol de amikor csak teheted probalj meg egezseges ragcsalnivalokat pl gymolcsot enni.
Hozzászólások száma: (1)